Ana Sayfa Haber Kocaman Balıkçılık: Türk Su Ürünleri Sektörünün Yüz Yıllık Değeri

Kocaman Balıkçılık: Türk Su Ürünleri Sektörünün Yüz Yıllık Değeri

Kocaman Balıkçılık: Türk Su Ürünleri Sektörünün Yüz Yıllık Değeri
Şehrin Lezzeti

Cumhuriyet’le yaşıt bir marka olan Kocaman Balıkçılık, 1922’den bu yana Türkiye’nin su ürünleri sektöründe köklü bir yer edinmiş durumda. Üç kuşaktır balıkçılıkla uğraşan Kocaman ailesinin yönetimindeki şirket, iç pazardaki güçlü konumunun yanı sıra 30’dan fazla ülkeye ihracatıyla da dikkat çekiyor. Japon devi Kyokuyo ile stratejik ortaklığa giden şirket, 2026’dan itibaren ihracatta daha güçlü bir varlık göstermeyi hedefliyor.

Manyas’tan Dünyaya: Türk Somonunun Yükselişi

Manyas’tan Dünyaya: Türk Somonunun Yükselişi

Manyas Barajı’ndaki üç farklı bölgede toplam 1300 ton yetiştiricilik kapasitesine sahip olan Kocaman Balıkçılık:

  • Ekim-Aralık döneminde somon adaylarını baraja taşıyor
  • Haziran’da başlayan hasat döneminde 2025 için 200 ton üretim planlıyor
  • Üretimin yarısını iç pazara, yarısını ihracata yönlendiriyor
  • Migros, CarrefourSA, Metro gibi zincirlerde geniş ürün yelpazesi sunuyor

Bilimsel Verilerle Türk Somonunun Üstünlüğü

Uluslararası araştırmalar Türk somonunun besin değerlerinin Norveç somonunu geride bıraktığını ortaya koyuyor:

  • Ham protein: %19,04 (Norveç’te %6,30)
  • Toplam omega-3: %12,96 (Norveç’te %11,46)
  • Omega-3/omega-6 oranı: %0,54 (Norveç’te %0,48)

Bu üstün özellikleri nedeniyle Kocaman’ın Türk Somonu Füme ürünü, International Taste Institute’den üçüncü kez 3 yıldızlı üstün lezzet ödülü aldı.

Japon Devinden Stratejik Hamle: Sushi Üretimi

2024’te Japonya’nın balıkçılık devi Kyokuyo ile ortaklık kuran şirket:

  • Orijinal Japon reçeteleriyle dondurulmuş sushi üretimine başladı
  • 2025’te Bandırma tesislerinde sushi üretim altyapısını genişletecek
  • Japonya’dan gelecek şeflerle yerel kadın çalışanlara eğitim verecek
  • Türkiye’yi Avrupa, Ortadoğu ve Rusya’ya sushi ihracat üssü yapmayı planlıyor

Yenilikçi Ürünler ve Büyüme Hedefleri

Kocaman Balıkçılık‘in öne çıkan projeleri:

  • Çocuklar için omega-3 zengini somon sosis
  • 2024’te %50 ciro büyümesi
  • 2025’te ithal ürünlerle iç pazarda %50 büyüme hedefi
  • Dondurulmuş sushi, surimi ve jumbo karides ithalatı

Kocaman Balıkçılık Genel Müdürü Mehmet Kocaman: “Yüz yıllık deneyimimizle hem kalitemizi koruyor hem de yenilikçi ürünlerle büyümeye devam ediyoruz. Kyokuyo ortaklığıyla global pazarda daha güçlü bir marka olmayı hedefliyoruz” diyor.

Şirket, sürdürülebilir üretim anlayışıyla kadın istihdamını artırma ve yerel kaynakları değerlendirme misyonunu da sürdürüyor. Türk somonunun global pazarda hak ettiği yeri alması için tanıtım çalışmalarını artırmayı planlıyor.

Şehrin Lezzeti